Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo

posted in: Blog, CGP, Nasveti za marketing | 0

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo – sledi 15 nasvetov in ob tem še kakšen o tem, kako vzdrževati celostno grafično podobo.

V članku spodaj boste izvedeli še:

– kako biti drugačen od konkurence,
– kako razviti zgodbo (blagovne znamke in/ali podjetja), ki komunicira prav to kar si želite in
– zakaj sta celostna grafična podoba (CGP) in vizualna komunikacija pomembni 

in kako vse to vpliva na boljši marketing in boljšo prodajo. Spodaj je članek, ki vam bo vzel približno 10 minut za branje.

 

Kaj je blagovna znamka?

Vsaka blagovna znamka – ne glede na to ali gre za produkt ali za podjetje ali pa za osebno blagovno znamko – ima svojo identiteto. Identiteta blagovne znamke je določena s tem kako jo dojema prejemnik, torej (potencialni) kupec.

Blagovna znamka je kot oseba

 

Že dolgo časa je na so-trženjskem in marketinškem parketu znana analogija, da je blagovna znamka kot oseba; BZ se rodi, raste, preživlja “muke odraščanja”, postane zrela, se “upočasni” in, če ne skrbimo zanjo v vseh njenih razvojnih fazah, tudi umre.

Vabim vas, da gremo še korak dlje. Bodimo pogumni in govorimo o blagovni znamki kot o prijatelju. In namesto, da na kupce gledamo kot na brezimeno množico, se s komuniciranjem blagovne znamke osredotočimo na eno idealno osebo.  Na t.i. persono. Persona je podrobno razdelan profil kupca, ki ga »targetiramo« s tržno komunikacijo.

#Cilj je, da ta oseba (persona) vidi našo blagovno znamko pozitivno. Da bo imela v povezavi z blagovno znamko (BZ) dobre in pozitivne občutke. Ta oseba – prejemnik, publika, potencialni kupec, bo ostala naš prijatelj, če bo ugotovila, da z nami in z našo blagovno znamko deli iste vrednote. Če bo čutila, da ji naša blagovna znamka na nek način bogati življenje in da se  z njo pogovarja konzistentno (dosledno).

 

Blagovna znamka v Sloveniji, ki je v tem res dobra je na primer Argeta. Ima konzistentno in usklajeno komunikacijo branda (blagovne znamke), ki se ujema po vseh kanalih in se s svojimi kupci pogovarja.

 

Komunikacija je evoluirala iz »pripovedovanja kupcu« do »pogovarjanja« z njim.

 

Lep primer kako se blagovna znamka pogovarja s kupci in javnostjo je tudi Argetin Instagram kjer objavljajo (repost-ajo) objave svojih sledilcev, katerih tema je njihov produkt. “Argeta pripada vsem” in tako kot pravijo, so “svet kakovosti, iskrenosti in okusov”.

In ko že omenjam blagovno znamko, ki je v lasti Atlantic grupe. Spodaj si lahko pogledate posnetek predavanja Emila Tedeschija (lastnik Atlantic grupe). Nekje na 33 minuti govori o vrednosti blagovne znamke. Priporočam ogled:

 

»Super krasno,« si verjetno mislite. »ampak jaz sem premali za take zgodbe … nimam dovolj velike ekipe, da bi to delal(a) … Kako je to sploh povezano s celostno grafično podobo.«

 

Počasi. Smo šele na začetku.

V nadaljevanju članka vas čaka 15 praktičnih nasvetov kako vzdrževati celostno grafično podobo

Najprej pa čisto na splošno o blagovni znamki, imidžu in celostni grafični podobi:

 

Kaj sta celostna grafična podoba in vizualna identiteta blagovne znamke in kako sta povezani z marketingom in promocijo?

 

Z vizualno identiteto, ki je združena v celostni grafični podobi, pokažete kupcu kakšen »prijatelj« mu boste.

 

Uporabite vizualno identiteto in svoj CGP kot orodje s katerim vplivate na to, kako vas kupec in javnost dojemata. Z vizualno komunikacijo podajate abstraktno. Z njo razkrivate vse tisto kar počiva na vaših vrednotah. Uporabljajte jo. Ne pozabite, da »Slika pove več kot tisoč besed«.

 

#Na primer: ko ljudje pogledajo vašo Instagram ali Facebook stran in na njih najdejo kup objav, ki prikazujejo kako se odvija tipičen delovni dan v vaših pisarnah lahko sklepa, da vam je mar kako se vaši zaposleni počutijo.

 

Kaj vse razkrivajo in komunicirajo objavljeni vizuali oz. objave na Facebooku, Instagramu Twitterju:

  • pripravljenost na dialog ali avtoritarnost,
  • topla prijaznost ali jedka aroganca,
  • »zategnjena« eleganca ali pa sproščenost … 

temelj kredibilnosti blagovne znamke

 

Seveda vsebina in napisano tudi štejeta. Na vsebini stoji kredibilnost. Vendar je na spletni strani enako pomembna tudi izbrana oblika črk, velikost pisave, izbrane barve

Mimogrede, kako vam je všeč moja oranžna?“…barva pogumnih in zrelih, ki vabi k interakciji…”.

Vse to sporoča prejemniku kdo smo in tudi vpliva na to kako se bo počutil ob nas, ob našem podjetju oz. naši blagovni znamki.

 

Vse to so razlogi zakaj je posvečanje dizajnu, obliki in vizualom ter celostni grafični podobi, pomembno.

 

Ne glede na to ali se ali pa ne posvečate imidžu blagovne znamke in imidžu podjetja, si kupci (in javnost) ustvarjajo mnenje in vtise. Kadar se podoba (vizual) ne ujema z vrednotami, je kupec razočaran in zbegan. Počasi se bo začel odtujevati.

 

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo - vizitka je pomembna

Vir fotografije: nextdayflyers.com

Za lažjo predstavo, naj spregovori ta slika na levi. Vizitka odvetnika.

Kakšna se vam zdi? Je prišla iz rok zaupanja vrednega strokovnjaka za pravo? Vliva zaupanje? Morala bi ga!

Zakaj ga ne? Ker je na vizitki cel kup različnih črk, ker se ta zelena bolj poda vrtnarstvu in ne odvetniku in ker malo kaj na tej vizitki prispeva h kredibilnosti in imidžu, ki ga pričakujemo od odvetnika.

Kakšna škoda! Vizitka je velikokrat prvi material  ki ga potencialni kupec / stranka prejme od nas in ga odnese s sabo.

 

#Hiter povzetek: celostna grafična podoba (CGP) združuje prav vse s čemer pride javnost v kontakt. Združuje elemente vizualne identitete blagovne znamke in z njihovo pomočjo pripoveduje zgodbo. Ta zgodba lahko podčrta in poudari vrednote blagovne znamke ali pa jih zradira.

 

Dobra celostna grafična podoba je sposobna podpirati ambiciozno blagovno znamko in podjetje, ki si želi rasti. Celostna grafična podoba je investicija v marketing in promocijo. Tretirati jo je potrebno enako kot investicije v orodje, opremo in kadre.

 

Za boljši marketing in promocijo sta pomembna imidž in kredibilnost

Oba slonita na dobrih in kakovostnih vsebinah, ki so relevantne in pomembne za kupca. Ob dobri vsebini je enako pomembno dobro oblikovanje. Skupaj z identiteto in jasnim poslanstvom blagovne znamke so material za dober imidž BZ.

Za  izdelavo dobre CGP so potrebne izkušnje in znanje. Ne samo znanje grafičnega oblikovanja, ampak tudi strateško tržno (PRODAJNO) razmišljanje.

 

Dobro je da vi, kot lastnik blagovne znamke oz prodajalec produkta, veste kaj vse je del vizualne identitete blagovne znamke. Zakaj? Ker jo boste vsak dan uporabljali v svoji tržni komunikaciji – v reklamah in ostalih so-trženjskih aktivnostih.

 

V nadaljevanju sledijo praktični nasveti za boljši marketing in promocijo – 15 nasvetov kako vzdrževati in uporabljati CGP in kako delati boljši marketing

 

Ste na polovici članka. Natočite si sveže kave (ali čaja), morda zagrizite v sočno jabolko in berite naprej. 

 

P.S.: Spodnjih 15 točk sem spisala s fokusom na B2C segment. V primerjavi z B2B branžami je kar nekaj razlik. Še posebno so te razlike očitne pri komunikaciji na družbenih omrežjih. B2B komunikacije ima še eno “prednost” pred B2C-jem: s kupci ima več osebnega kontakta iz-oči-v-oči.

 

1. Vedeti komu prodajate in kdo je vaš kupec je čisto zlato

Prvi korak na poti do uspešne blagovne znamke je, da ugotovite kdo (točno) so vaši kupci. Ker, če ne veste s kom se pogovarjate, tudi ne boste vedeli kaj povedati in kako to povedati. Idealno je, da sestavite persono kupca*.

Kako sestaviti persono kupca?

Poznati in definirati morate kupčevo: starost, spol, od kod prihaja, koliko zaslužu, zakonski stan (ali pa ne), kaj je po poklicu, kakšna je njegova / njena izobrazba, kaj počne v prostem času, kako komunicira (mail, telefon, osebno…), s kom se posvetuje pred pomembnimi odločitvami…

*Kako obsežna je persona kupca in kaj vse jo sestavlja je odvisno seveda tudi od tega ali ste v B2B ali v B2C (ali v B2G) branži.

Primer persone kupca
Na sliki vidite kako izgleda “kartica” persone kupca.

Vir fotografije: Proteam KREATIV

 

Veliko koristnih informacij boste našli pri neposredni konkurenci. Preštudirajte njihovo komunikacijo na družbenih omrežjih.  Še posebno to kdo med njihovimi sledilci je aktiven, kdo in kdaj se z njimi pogovarja, kakšna vprašanja jim postavljajo, katere objave všečkajo in katere jim delijo ter podobno.

 

#1 Dobro je vedeti: Ko veste koga želite doseči in komu želite povedati o svojem produktu je lažje planirati kampanjo.

 

2. Premišljena predstavitev ponudbe

Baj pritegne in premakne vaše kupce. Kaj je tisto kar jih prepriča, da kupijo pri vas? Katero njihovo potrebo zapolnjuje vaš produkt? Si lahko privoščimo ne poznati teh odgovorov?

Npr.: če izdelujete in/ali prodajate negovalno kozmetiko iz naravnih sestavin, ki je primerna tudi za otroke je vaš idealni kupec skoraj zagotovo ženska. Ima otroke (ali ne), pomembna ji je sestava izdelka in poreklo sestavin, je dobro informirana in je aktivna na družbenih omrežjih.

To je že kup informacij, ki bodo pomagale pri izbiri vizualov in tona nagovora, da bo blagovna znamka (produkt) predstavljena privlačno, atraktivno in kot prava izbira in prava rešitev za kupca.

Tudi to, da del spletne strani namenite pričevanjem in mnenjem strank– skupaj z njihovimi fotografijami ali celo video pričevanji, je dobra odločitev.

komunikacija blagovne znamke na spletu
Na sliki vidite kako tudi na družbenih omrežjih blagovna znamka nadaljuje z vizualno in vsebinsko komunikacijo, ki jo je začela na spletni strani.

Vir fotografije: Skinfairytale kozmetika

Primer dobre prakse je Katarina Fajfar, Skinfairytale. Na lepo oblikovani in pregledni (!) spletni strani je celo pod-stran namenila pričevanjem strank.Tudi njen Instagram je primer dobre prakse. To je vidno iz:

1. Objave na profilu so konzistentne (se ujemajo) s celostno podobo in vizualno identiteto blagovne znamke. Skladne so tudi s samim družbenim omrežjem** 

**  vsako družbeno omrežje ima svoja (nepisana in pisana) pravila – kako pogosto objavljati, kaj objavljati, kako in kdaj; tudi samo omrežje delno narekuje ton objav

2. Nasveti in vsa tista vsebina, ki je bolj pogovorne narave, so “pospravljene” v t.i. story-e

 

#2 Dobro je vedeti: povratne informacije kupcev so pomembne. Dajejo nam vpogled v to kako blagovno znamko dojema kupec in kako učinkovito je tržno komuniciranje.

 

3. Razmišljajte o tem v kakšne podobe, vizuale, se boste odeli

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo

 

Ko enkrat razumete komu prodajate in kaj točno nudite kupcu, kateri problem rešuje kupcu vaš produkt je naslednji izziv »Kako«.

  • Kako se predstaviti?
  • Kakšne podobe, vizuale, uporabljati da bo dobro predstavljena osebnost blagovne znamke in njena identiteta?
  • Kako se predstaviti brez osebne interakcije, je poseben izziv prav za blagovne znamke in podjetja***  katerih glavni kanal komuniciranja je splet.

Izziv je še toliko večji, če je načrtovano, da bodo glavni nosilec sporočil besedila in ne slike (vizuali).

***Podjetja, ki so v B2B segmentu prodaje se veliko srečujejo in kontaktirajo 1na1, osebno – tako iz “oči-v-oči”, kot tudi telefonsko. Oseben in živ stik je za dobro komunikacijo izjemno pomemben. Izzivi v tržnem komuniciranju so pri njih drugačni.

Zgodbe in besede s katerimi jih opisujemo so super. A ko gradim(o) blagovne znamke, vizuali – podobe in oblike in barve in sence in slike…povedo več kot 1.000 avtorskih pol besedila.

 

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo: z vizuali dobijo zgodbe globino

Najbolje to ilustrira naslednjih nekaj primerov:

1. Ko obiščemo stran Otroške animacije  ne rabimo razumeti slovensko – takoj je jasno, da je stran namenjena otrokom. Od živahnih barv, risane animacije v naslovni pasici, oblike in velikosti črk, vizualov za prestavitev produktov… Vse kriči »Otroška zabava«.

2. Na drugi strani pa je Patagonia (slika spodaj). V 70-ih letih 20.stoletja ustanovljeno podjetje, ki zdeluje oblačila in opremo za športanje. Znani so po tem, da združujejo kakovost in funkcionalnost ter odgovornost do okolja in generacij, ki prihajajo. 

Spodaj so primeri  njihove domače, korporacijske spletne strani. Že na naslovni strani jasno komunicirajo svoje vrednote in imidž. To se vije naprej, na družbena omrežja (primer njihovega Instagram profila) in celo na t.i. affiliate spletne strani – strani, ki niso njihove, a prodajajo njihove artikle. Povsod enako (konzistentno) komunicirajo vrednote Patagonie. 

Izbira vizuala je pomembna za dobro celostno grafično podobo
Na sliki vidite, kako že na prvi strani spletne strani blagovna znamka sporoča svoje vrednote.

 

Vrednote blagovne znamke in vizuali - pomembni za dobro celostno grafično podobo
Na sliki zgoraj je primer kako usklajena je promocija blagovne znamke tudi na družbenem omrežju – slogan , ki povzema poslanstvo branda je na prvem mestu.

 

 

Celostna grafična podoba sega tudi v komuniciranje branda
Slika zgoraj je krasen primer kako podjetje (Patagonia) skrbi, da je njihova skrb za planet – ki je hkrati gonilo razvoja, inovacij in dodane vrednosti – izpostavljena tudi na spletni strani, ki ni njihova in njihove izdelke samo prodaja (BlueTomato)

Vir fotografije: Patagonia in Blue tomato

 

Za zgornji primer sem izbrala dve popolnoma drugačni panogi. In to prav z razlogom – da iz tega kontrasta in različnosti razberete vzporednice. Vsak od zgornjih dveh primerov nagovarja svoj segment trga na način, ki na kožo pisan temu segmentu in njihovemu kupcu.

#3 Dobro je vedeti: z vizuali predstavljate svoj karakter in energijo svoje blagovne znamke.Izbirate pa jih z obzirom na svoje kupce in segment trga, ki ga nagovarjate.

 

4. (V)zbudite kupčeva čustva

Prava pot do naših src so čustva. »Prevozno sredstvo« čustev pa so zgodbe. Zgodbe so lahko še tako dobre, a povedati jih moramo tako, da jih kupec »sliši«.

#4 Dobro je vedeti: Kupec sliši tisto zgodbo s katero se lahko poistoveti.

 

5. Bodite videni in slišani

Ko imate kaj povedati, to zgodbo pripovedujte znova in znova.

#5 Dobro je vedeti: blagovna znamka bo prepoznana kot kredibilna kadar je način podajanja zgodbe in tržne komunikacije nasploh, izpiljen in dodelan.

Če ste v B2C poslu in prodajate končnemu kupcu, naj bodo objave na družbenih omrežjih vsak dan. Na nekaterih omrežjih tudi večkrat dnevno: Instagram – več storyev dnevno, Twitter – več objav vsak dan, Facebook – 3-5 objav tedensko, …

 

6. Bodite jasni in razumljivi

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo - z vizuali komuniciramo

Vizualna identiteta in celostna grafična podoba blagovne znamke in/ali podjetja naj bosta enostavni. Najboljši brandi (v svetovnem merilu) se ponašajo s prečiščenimi in jasnimi vizuali.

Zgodba, ki jo pripovedujete v slikah (v vizualih) naj ne bo preveč ezoterična in premalo konkretna. Naj bo razumljiva in naj vzbuja asociacije, ki so razumljive vsem (ciljnim kupcem).

#6 Dobro je vedeti: vizualni branding mora biti povezan z identiteto blagovne znamke; mora se z njo ujemati. Obiskovalci spletne strani in profila na družbenih omrežjih morajo na prvi pogled razumeti kaj počnete.

7. Doslednost je lepa čednost

Kako pomembna je konzistentnost in usklajenost komunikacije v vseh medijih in po vseh kanalih, sem že omenila.

Kaj točno pomenita doslednost in usklajenost?

Preprosto. To, da imajo vse objave skupni imenovalec. Čisto konkretni napotki kako to doseči:

  • uporabljajte enak filter pri fotografijah,
  • vizuali (fotke) naj bodo enakih dimenzij,
  • vedno uporabljate isto tipografijo (oblika črk) ne glede na medij objave ..
  • uporabljajte emoji-e (smeškote) na enak način v vseh objavah

 

Zakaj je pomembna doslednost?

Doslednost ustvari vtis povezanosti in gradi prepoznavnost blagovne znamke, kot tudi njeno kredibilnost.

 

8. Ne pozabite na logotip

Ko blagovna znamka raste in se razvija, se krepi tudi njena identiteta.

Zgodi se to kar si vsi, ki živimo v svetu blagovnih znamk, želimo: trg začne prepoznavati blagovno znamko že preko asociacij. Asociacije pa se zgodijo, ko se podoba blagovne znamke res dobro usede in zasidra v zavest potrošnika.

Gradnik identitete blagovne znamke, ki je najbolj na »udaru« je logotip.

A vizualna podoba blagovne znamke ni (samo) logotip. Zelo (!!) pomembne so tudi barve in znak, če ga imate v logotipu, in oblika črk.

O tem kaj vse je potrebno za dober logotip najdete tukaj 

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo - logotip je zlata vredna investicija
Primer “rojstva” logotipa: razvoj zamisli,  razmerja in konstrukcija, njegove pojavnosti (pozitiv, negativ), “seme” komunikacijske strategije … (© 2019 Lana Stojan Zavašnik, Proteam KREATIV).

 

V nadaljevanju sledijo še dodatni  praktični nasveti za boljši marketing in promocijo…

 

9. Oblika črk, tipografija, ni »kr neki«

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo: oblika pisave - tipografija in font so pomembni

Vir fotografije: @truebluezoo, Instagram

Besede kot take niso del vizualnega brandinga, tipografija – oblika črk pa je. Tudi z obliko črk sporočamo. Tudi oblika črk ima svoj “glas”. Pove veliko o blagovni znamki.

Naj slika zraven “spregovori”:

Dober članek na temo kako pomembna je oblika črk (tipografija) pa na tej povezavi.

 

10. Življenje je v barvah

modri logotipi

Vir fotografije: blog.prodir.com

Pri grafičnem oblikovanju in vizualnem brandingu so barve »krona vsega«. O pomenu barv in o vplivu barv na naše čustveno stanje in naše odločitve bi lahko spisala nekaj člankov. Za zdaj pa samo en kratek pregled splošnih dejstev:

  • Moški imajo raje, in si bolje zapomnijo tisto kar je vijolično, temno modro, olivno zeleno in rumena
  • Ženske pritegnejo temno modra, olivno zelena, rumena in rdeča

Pri izbiri prave barve si velja zapomniti:
Modra (še posebno temno modra) je najljubša barva večine ljudi. Komunicira zaupanje, zvestobo in mir.

V tujini je veliko res močnih blagovnih znamk modrih (primeri so na sliki zraven)

 

In še dodatno o barvah in njihovem pomenu:

  • Zemljske barve kot so rjava in oranžna povezujemo s prijateljstvom.
  • Rdeča je barva avtoritete, strasti, navdušenja in pomembnosti.
  • Skupaj s sorodnimi barvami iz tega dela spektra, oranžno in rumeno, odlično pritegne pozornost.
  • Zelena je sveža barva, ki jo povezujemo z naravo in rastjo. #FUNfact: Večina BIO brandov je okopanih z zeleno.
  • Rumena je barva optimizma in zaupanja
  • Vijolična je barva ponosa, bogastva, kreativnosti in originalnosti
  • Črna je barva moči, prestiža, avtoritete i rafiniranosti

Ob teh osnovnih barvah pa je še stotine odtenkov, ki prav tako nosijo svoja sporočila in sporočila blagovne znamke.

 

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo - z barvami komuniciramo

Vir fotografije: Oberlo

#Zlati nasvet:

  • v logotipu, za spletno stran in osnovne tiskovine (vizitka, dopis, ponudba, račun) uporabljajte največ dve barvi
  • izogibajte se kombinacijam rdeče in zelene (barvne slepote med ljudmi je več kot si mislimo)
  • za poudarke med besedilom uporabljate žive barve
  • pri fotografijah, če jih za družbena omrežja delate sami, uporabljate čim bolj podobne (enake) filtre
  • najdite »svojo barvo«, ki bo povezala komunikacijo blagovne znamke

S pomenom barv in njihovim vplivom na nas se ukvarja cela veja psihologije. Zanimiv članek na temo barv in komunikacije in vpliva barv na nas najdete tukaj.

 

11. Črno beli svet

Logotip v barvi in črno bel - Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo

Ne glede na to kakšne barve so zastopane v CGP-ju, celostni grafični podobi, ki je orodje za izgradnjo vizualne identitete blagovne znamke, vedno je treba razmišljati tudi o črno-beli (B&W) varianti.

Kaj če zmanjka barve v printerju?! Saj veste…NNNSP (nič nas ne sme presenetiti!).

 

Logotip mora delovati dobro in mora biti jasen in razpoznaven tudi, ko je natisnjen – ali v barvah ali pa črno bel.

 

 

12. CGP – celostna grafična podoba je orodje

Kaj lahko povemo o orodjih? Kaj je orodjem skupnega?
1. Njihov nakup načrtujemo, ker je investicija
2. Vsaka investicija mora biti donosna – ima svoj t.i. ROI (return of investment)
3. Orodja uporabljamo – ne »ležijo« okrog, da bi se na njih nabiral prah

 

#7 Dobro je vedeti: CGP – celostna grafična podoba je orodje. Orodje za izgradnjo vizualne identitete blagovne znamke. Prepoznavna vizualna identiteta blagovne znamke pa direktno vpliva na dojemanje vrednosti blagovne znamke, t.i. percepcijska vrednost.

Če je podjetje hitro rastoče je še posebej pomembno, da je celostna grafična podoba zbrana in zapisana v priročniku.

 

Kadar pride do dileme in se sprašujete: 

  • »katere črke so ta prave za dopis?«,
  • »katera je barva naslovov v ppt prezentaciji?«,
  • »kakšen je naš podpis za mail?«,
  • »polepit moramo avtomobile?«, … veste kam pogledati >>  v priročnik celostne grafične podobe.

 

S tem prihranite čas. S tem se izognete zadregam in šlampariji. Ko se timu pridruži nov sodelavec, podjetje komunicira še večjo profesionalnost, ko dobi na uvajanju v branje CGP priročnik. S tem je narejen že prvi korak tudi v t.i. notranjem marketingu.

 

 

Ne samo da je ta nasvet za boljši marketing in promocijo praktičen – ta, ki sledi je res dragocen:

13. Celoten tim mora verjeti v blagovno znamko

Velikokrat je tim mikro majhen: »ustanovitelj sam« … in še kdo, ki včasih pomaga. Kadar je tako, takrat ni težav s tem, da bi manjkala vera v blagovno znamko – v produkt.

Dokler je tim majhen in tesno povezan ni težav s tem, da so vsi z dušo (in telesom) predani blagovni znamki. Vendar uspešni rastejo – in to se nemalokrat zgodi s hitrim tempom, potem sta vera in predanost lahko v nevarnosti.

 

Pred kakšnim mesecem se mi je zgodilo, da sem naletela na prodajalca, ki je delal samo za plačo. Kako zelo mu je bilo njegovo delo in to kar prodaja »kr neki«, se je tako zelo opazilo in čutilo, da se mi je srce trgalo – zanj in za podjetje, ki ga je sprejelo v svoj tim.

 

Vendar pozor!

Samo priročnik CGP ni dovolj, da poveže ljudi v podjetju. Samo dobro razdelana vizualna identiteta tudi ne. Vse to so (samo) orodja za izvedbo.

Da delujejo, je orodja treba (znati) uporabljati.

Kdaj postane skupina ljudi tim? Ko jih poveže vodja. Njegova energija, njegovo navdušenje nad produktom in njegovo spoštovanje do (so)delavcev pa je lepilo. Več o tem kako postati (naj)boljši vodja si lahko preberete v knjigi s tem naslovom, poslovnega coacha Marjana Račnika.

 

14. Naj se vaši kupci poistovetijo z vami in vašo blagovno znamko

Vaše občinstvo – vaši kupci, se morajo počutiti povezane z vami. Zato je pomembna transparentnost in iskrenost. Bolj ko ste v svoji komunikaciji iskreni in neizumetničeni, bolj verodostojni ste in ljudje se lažje identificirajo z vami. 

 

Vizualna komunikacija blagovne znamke pokaže, kako dostopna in odprta je blagovna znamka.

Vir fotografije: hrm-revija.si

Dobro orodje za ohranjanje tega pristnega stika so ob družbenih omrežjih tudi novičniki  – newsletterji in mailingi nasploh.

 

15. Ne pozabite na objavljanje filmčkov – video vsebine

Vide vsebine (filmčki) so bili pred letom dni modna muha, danes pa so orodje za promocijo brez katerega ne gre. In to ni trend samo v B2C segmentu, vedno bolj so video vsebine priljbljene tudi v B2B branžah.

Kupec vas želi videti in slišati.

Nedavna raziskava Forbes Insight kaže, da kar, 59% ljudi na vodilnih pozicijah (direktorji in managerji) raje pogleda video kot pa da bi kaj prebrali. Naslednje kar gledalec naredi po ogledu videa je, da si pogleda spletno stran.  

#FUNfact: Ali ste vedeli, da je YouTube drugi največji brskalnik na svetu, takoj za Googlom?

Razlog zakaj je YouTube za petami Googlu (in tudi v njegovi lasti) je, da so nam videi razvedrilo, hkrati pa nas informirajo in izobražujejo o produktu in/ali storitvi. 

Na naši sceni cel kup vlogerjev, ki imajo po več 10 tisoč sledilcev – mogoče se jim nekega dne pridružim(o). Eden dobrih je  YouTuberski chef WeWillGrillYou – je zabaven, avtentičen, srčen in obvlada to kar dela.

 

Prišli smo do konca.

Praktični nasveti za boljši marketing in promocijo – vseh 15 je opisanih zgoraj.

Želela sem vam odstreti tančice skrivnostnosti in “famo” kako zelo drago je imeti blagovno znamko. In osvetliti zakaj se ni treba bati blagovnih znamk in kaj je tisto najpomembnejše zaradi česa je dobro imeti CGP.

Vesela sem, če mi je to uspelo – kliknite “zvezdico” zgoraj ob naslovu, da bom vedela če mi je.

Za več informacij o blagovnih znamkah, oblikovanju in sodelovanju prodaje in marketinga pa me lahko kontaktirate TUKAJ.

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja