Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...

Kaj je in kako poteka oblikovanje logotipa si lahko preberete spodaj.  In preden vam opišem kako zgleda proces izdelave in oblikovanje logotipa (pri meni), naj vam povem kaj sploh je logotip in zakaj je logotip za posel tako pomemben.

Izvedeli boste tudi kaj so značilnosti dobrega logotipa in kaj se zgodi, če si kupite logotip za 10 €, pizzo in pivo.

 

Kaj je logotip?

Definicija logotipa, ki jo boste našli v neštetih člankih, učbenikih in zapisih je: “Logotip je simbol ali drug grafični prikaz, ki ga organizacije in podjetja uporabljajo za identifikacijo – za predstavljanje sebe in svojih produktov.”

Še ena (dobra) definicija logotipa je: “Logotip je grafična oznaka, emblem ali simbol, ki se uporablja za predstavljanje (identifikacijo) subjekta (firme) v javnostih (na trgu).”

Cenjeni slovenski marketingaš Jernej Repovš je zapisal, da je logotip simbol organizacije in je najosnovnejša stalnica celostne grafične podobe, ki vzbuja največ pozornosti (pri prejemniku). ..logotip prepoznavamo kot glavnega predstavnika realne identitete organizacije na simbolni ravni.”

 

Da povzamem z manj pleteničenja kot v zgornjih definicijah: 

  • LOGOTIP je grafična podoba skombinirana iz različnih elementov kot so barve, razmerja, linije …
  • LOGOTIP je namenjen temu, da vas prejemnik (kupec, trg) opazi in da vas takoj prepozna. Če je logotip dober, si vas bo tudi zapomnil
  • LOGOTIP ima nalogo razlikovanja – če imate unikaten logotip, vas ne bodo zamenjali s konkurentom

 Primer unikatnega, po meri narejenega logotipa, ki sem ga oblikovala >>>

 

 

 

 

Kaj so lastnosti dobrega logotipa?

 

Dober LOGOtip mora biti oblikovan ob upoštevanju 5 načel za oblikovanje dobrega logotipa:

  • ENOSTAVEN ste že slišali izrek »manj je več«? Če kje, potem to velja pri oblikovanju logotipa.
  • NEPOZABEN in ENOSTAVEN ZA ZAPOMNITI 
  • BREZČASEN – logotip boste uporabljali dolga leta. Ker si želite, da si vas zapomnijo, ne boste orodje za prepoznavnost (=logotip) menjavali kot Elton John očala
  • UNIVERZALEN in VSESTRANSKI – naj bo tak, da ga lahko uporabljate za najrazličnejše namene (na jumbo plakatu, na vizitki, natisnjenega na pisalo, vžigalnik, cerado kamiona, …)
  • UNIKATEN, tako kot ste unikatni vi in vaše podjetje

 

                              ŽELIM SI SVOJ LOGOTIP                       

 

Še en primer unikatnega, po meri narejenega logotipa, ki sem ga oblikovala  >>>

oblikovanje logotipa Proteam KREATIV

 

 

Oblikovanje logotipa in njegova izdelava je zahteven proces.

Da na vizitki, na dopisu, na tiskovini, v zgornjem vogalu (levo ali desno) kraljuje dober LOGO(tip) so potrebne mnoge ure kreativnega razmišljanja in preigravanja idej, črt, barv in oblik na papirju (in ekranu) in leta študija nadgrajena in zabeljena z izkušnjami.

S procesom in postopkom izdelave in oblikovanja logotipa se boste ukvarjali redko – idealno bo, če samo enkrat v vašem poslovnem življenju, zato je prav, da veste:

 

Oblikovanje logotipa in kaj vse vključuje oblikovalski proces profesionalne grafične oblikovalke (ali oblikovalca)

1. Potrebovala bom smernice za oblikovanje ali po domače BRIEF

Nič bat – informacije bom zbrala sama, ker vas bom veliko spraševala:  o tem kdo ste, kdo so vaši kupci, po čem so vaše rešitve boljše od konkurenčnih, kje točno si želite biti čez 10 let z vašim produktom, podjetjem, … in še veliko, veliko več 

 

2. Naredila bom raziskavo

Raziskala bom vašo panogo in branžo – vašo konkurenco doma in v svetu. Pripravila bom tudi pregled uspešnih primerljivih dizajnov, pred tem pa vas bom povabila, da mi zaupate kaj vam je všeč in kaj vam ni všeč.

 

3. Čas za papir in svinčnik ali faza skiciranja in konceptualizacije

Na podlagi BRIEFA, raziskave in 5 načel oblikovanja dobrega logotipa bom zrisala in razvila koncept logotipa. To zgleda takole:

skiciranje logotipa Proteam KREATIV

izris logotipa Proteam KREATIV

oblikovnaje in dizajn logotipa Proteam KREATIV

    

4. Čas za razmišljanje in viharjenje

V procesu oblikovanja naredim  nekaj premorov. Rabim jih, da ideje dozorijo in dobijo končno podobo. Premore rabim, da preigram vse možne prihodnje scenarije iz “življenja” vašega bodočega logotipa.

 

5. Predstavila vam bom osnutke

Izberem dva (ali tri) enakovredne osnutke in vam jih predstavim. To naredim v živo, na sestanku. Skupaj jih pregledamo in izberemo “zmagovalca”, ki ga naročnik pisno potrdi. 

 

6. Pripravila bom  končni izdelek

Logotipu pripravim “rojstni list” – kratek dokument z opisom logotipa, razmerji med grafičnimi elementi, določim barve v različnih barvnih zapisih (CMYK, RGB, Pantone), mu določim dovoljeno in nedovoljeno uporabo in prazen prostor, ki ga potrebuje, da bo v najrazličnejših aplikacijah in uporabah zaživel in zažarel in vam bil v ponos.

Logotip “zapakiram” v krivulje (vektorski pdf), dodam še velik *jpg in velik *png (brez ozadja) in pomanjšani verziji za uporabo v elektronskih medijih (spletna stran, mailingi, elektronski podpis)

 

KONEC in čas za nov začetek, čas za nov projekt…

 privoščim si še (res) zadnjo skodelico kave, ki jo posvetim novorojenemu izdelku. V mislih preštejem vse izpraznjene skodelice kave, ki so mi stale ob strani, ko sem ga oblikovala in si privoščim čokolado. Najraje črno. S pomarančo.

 

 

p.s.: Še vedno verjamete, da je za oblikovanje logotipa dovolj par krat kliknit z miško in, da je to vredno 10 €, pizzo in pivo?

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...