Preprosti nasveti kako grafično oblikovati spletno stran, da bo dobro obiskana

posted in: Blog, Nasveti za oblikovanje | 0

Grafično oblikovanje spletnih strani je pomembno za dobro prepoznavnost podjetja in produkta.

Časi, ko je bila dovolj objava podjetja v spletnem poslovnem imeniku in širjenje dobrega glasu od-ust-do-ust, so za nami.

V pozabo so začeli drseti tam nekje z začetkom novega milenija, dokončno pa so minili desetletje nazaj.

Nisem neka velika fanica statistike, vendar bi te številke spodaj, ki govorijo o tem kako veliko in kako pogosto uporabljamo splet, prepričale tudi kamen:

 

leta 2016: 

  • smo na spletu na dan preživeli povprečno 5,43 ure in se
  • mobilnega telefona dotaknili 50 – 150-krat/dan (kolikokrat ste pobožali svojega otroka?)
  • v spletnih trgovinah je bilo opravljenega za več kot 1,9 biljona $ prometa
  • 75 % Slovencev nas uporablja splet
  • 64 % Slovencev nas splet uporablja vsaj 1-krat na dan

v 60 sekundah, v 1 minuti, se zgodi:

  • 139 MIO poslanih e-pošt   
  • 5 MIO ogledanih videov na Youtube 
  • 277.000 snapov na sekundo = 16.620.000 snapov (16 milijonov šesto dvajset tisoč!)
  • 2,7 MIO iskanj na Googlu
  • 25.000 nakupov na Amazonu
  • 88.000 skype klicev

 

 

grafično oblikovanje spletnih strani

Kaj loči dobro spletno stran od povprečne? Ne samo atraktivno grafično oblikovanje spletnih strani ampak tudi dobra SEO

 

Dobra spletna stran je dobro obiskana, obiskovalci se na dobro oblikovani in spisani spletni strani zadržijo dlje časa, berejo zanimive vsebine in klikajo CTA gumbe, so uporabniku prijazne.

 

3 lastnosti dobro oblikovanih spletni strani:

  • imajo nizek “bounce rate”
  • imajo dober CTR
  • so pregledne in nudijo dober UX

nasveti za oblikovanje

 

1. ATRAKTIVEN DIZAJN  – samo enkrat imate priložnost za dober prvi vtis – grafično oblikovanje spletnih strani je pomembno!

  • dizajn mora biti privlačen in prepoznaven
  • povezan z vašo celostno grafično podobo
  • pisava dobro berljiva
  • barve primerne namenu strani (namen je lahko generiranje kontaktov ali povpraševanj, spletna trgovina)

 

 

2. JASNI IN DOBRO VIDNI CTA, marketinški poudarki

  • postavite jih na vidna mesta in
  • naj bodo uporabniku prijazni in naj ne bodo moteči (!!); večina nas ne mara, da nam sredi prebiranja strani zabliska POP-UP banner, ki pokrije celo stran, še posebno, če jo gledamo na mobilniku
  • naj izboljšajo uporabniško izkušnjo (t.i. UX = user experience) – osebno imam zelo rada “slider CTA buttons”, ki me spremljajo med tem, ko drsim po spletni strani; kontakt s ponudnikom ali nakup je le pogled in le klik stran

Okrog tega kam postaviti CTA gumbe in v kakšno barvo jih odeti je cela znanost – svetujem vam, da preizkušate in spremljate analitiko. Ni čarobnega pravila in vedno delujoče formule – poskušati, testirati, spremljati analitiko.

 

spletno oblikovanje

 

4. SLIKE

  • refren, da “ena slika pove več kot 1.000 besed”  – drži
  • slike naredijo stran zanimivo, tudi če je vsebina malo manj zanimiva
  • izberite takšne, ki bodo v skladu z vašo celostno grafično podobo in  vašo strategijo tržnega komuniciranja – če o tem še niste razmišljali, se lahko o obojem pogovorimo na sestanku
ŽELIM TERMIN SESTANKA

 

3. UX – UPORABNIŠKA IZKUŠNJA

  • da je stran enostavna za uporabo; POMEMBNO: o uporabniški izkušnji, je treba razmišljati takoj, že pri wireframe-u strani
  • da je napisana z obzirom na to kaj je obiskovalcem spletne strani pomembno, kaj naši obiskovalci iščejo, kaj jih zanima > to je najpomembnejša informacija, ko nas zanima SEO spletna optimizacija
  • da ima “dober flow, da se po njej obiskovalec tekoče premika, da ne rabi klikati pregloboko v globino – da obiskovalci hitro najdejo tisto kar jih zanima
  • da deluje hitro (pazite na velikost slik!)
  • da je narejena “responsive” – da je narejena s t.i. odzivnim grafičnim dizajnom, ki vsebino spletne strani prilagodi glede na to na kateri napravi jo gledamo (mobilnik, tablica ali namizni računalnik)

 

Mali slovarček izrazov:

CTA = call to action = vabilo obiskovalcu/kupcu da nekaj naredi npr: “VEČ TUKAJ” ali “KONTAKTIRAJTE NAS”

UX = user experience = uporabniška izkušnja

FLOW = pretok po strani oz pot in sosledje klikov kako se obiskovalec pomika po spletni strani

WIREFRAME = ŽIČNATI OKVIR = skica, osnutek strani, shema strani (struktura menija, vrste funkcionalnosti strani, kako se bodo določene vsebine prikazovale in predviden učinek teh “prijemov”)

SEO = search engine optimizacija ali kako sestaviti vsebino (besedila), da nas brskalniki hitro najdejo in visoko uvrstijo

BOUNCE RATE = stopnja odboja = odstotek obiskovalcev spletne strani, ki obiščejo stran in jo zapustijo, brez da bi na strani kaj kliknili; je pokazatelj kako zanimiva je spletna stran.

CTR = click trough rate = število obiskovalcev spletne strani, ki kliknejo na link na strani (ali pa v mailingu) glede na celotno število obiskovalcev spletne strani; uporablja se kot merilo uspešnosti medija (spletne strani, mailinga, bannerja, reklame, …)

KONVERZIJA = ko obiskovalec spletne strani naredi tisto kar si želimo > v spletni trgovini kupi, na strani za zbiranje kontaktov odda svoje podatke, na “lead generation” strani pošlje povpraševanje

STOPNJA KONVERZIJE = koliko obiskovalcev spletne strani je naredilo tisto kar si želimo glede na celotno število obiskovalcev

 

Grafično oblikovanje spletnih strani ima svoje zakonitosti – pri nas jih obvladamo. 

Kadar jih upoštevate, učinek BO … učinek je. Obljubim.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja